Wycena biznesu w praktyce
Marek Panfil (red.)
- Tytuł:
- Wycena biznesu w praktyce
- Autor:
- Marek Panfil (red.)
- Wydawnictwo:
- Poltext
- Wydanie:
- 2009
- Oprawa:
- miękka
- Stron:
- 208
- ISBN:
- 978-83-7561-039-0
Podręcznik Wycena biznesu w praktyce zawiera podstawową wiedzę na temat metod i procedur wyceny całego przedsiębiorstwa, wyodrębnionych jego części i poszczególnych aktywów. Autorzy przyjęli ciekawą konwencję opisu technik wyceny poprzez analizę konkretnych przykładów firm, w których przeprowadzono te procesy w różnych aspektach ich funkcjonowania. Są to m.in. następujące rodzaje spółek: handlowa, odzieżowa, spożywcza, telekomunikacyjna, usługowa wydobywcza (spółka celowa), oraz wybrane aktywa niematerialne – tj. znak towarowy, siła robocza, umowa o niekonkurowaniu w firmie produkującej napoje energetyczne. Do zaprezentowanych wycen wykorzystane zostały następujące metody: zdyskontowanych przepływów pieniężnych (DCF), rynkowe, skorygowanych aktywów netto oraz opcji realnych. Znak towarowy (marka) został wyceniony metodą nadwyżki stopy zwrotu, wartość umowy o niekonkurowaniu – metodą DCF, a siła robocza – metodą kosztu zastąpienia. Atutem książki Wycena biznesu w praktyce jest jej praktyczny charakter, odniesienie teorii do rzeczywistości gospodarczej, co znacznie ułatwia zrozumienie problematyki zarządzania wartością przedsiębiorstwa.
„Wielu Czytelników odczuwa brak publikacji poruszających to zagadnienie nie tylko od strony teoretycznej, ale przede wszystkim od strony praktycznej […]. Recenzowana książka będzie pomocna dla szerokiego kręgu osób zainteresowanych wycenami przedsiębiorstw, wyodrębnionych ich części, aktywów niematerialnych oraz projektów inwestycyjnych. Należą do nich naukowcy, studenci kierunków finansowych, uczestnicy studiów podyplomowych oraz analitycy i inwestorzy samodzielnie dokonujący wycen lub śledzący wyceny przeprowadzone przez innych”.
prof... Dr hab... Andrzej Fierla
Szkoła Główna Handlowa
Zapraszamy do zakupu w naszej księgarni giełdowej. Bardzo interesująca pozycja.
Osoby, które kupiły tę książkę kupiły także:
- Metody wyceny spółki. Perspektywa klienta i inwestora Marek Panfil, Andrzej Szablewski 71.90zł
- Finanse korporacyjne. Teoria i praktyka Aswath Damodaran 189.90zł
- Sprawozdanie finansowe bez tajemnic. Rachunkowość finansowa w praktyce red. Gertruda Świderska i Wojciech Więcław 120.00zł
- Ocena efektywności finansowej spółek kapitałowych Witold Bień 32.90zł
- Mała książeczka o inwestowaniu w akcje wzrostowe Louis Navellier 36.90zł