Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna
W. Chan Kim, Renée Mauborgne
- Tytuł:
- Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna
- Autor:
- W. Chan Kim, Renée Mauborgne
- Wydawnictwo:
- MT Biznes
- Wydanie:
- 2005
- Oprawa:
- twarda
- Stron:
- 336
- ISBN:
- 83-88970-36-4
Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna - W. Chan Kim, Renée Mauborgne. Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. W. Chan Kim i Renée Mauborgne dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny. W Strategii Błękitnego Oceanu podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę.
Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.
Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.
O AUTORACH
W. Chan Kim jest profesorem Strategii i Zarządzania Międzynarodowego w The Boston Consulting Group Bruce D. Henderson Chair w INSEAD. Renée Mauborgne jest Członkiem Honorowym INSEAD i profesorem strategii i zarządzania.
Gorąco polecam.
Polecam Strategię Błękitnego Oceanu jako lekturę obowiązkową tym wszystkim, którzy funkcjonując w biznesie mają pragnienie i odwagę odkrywać rynek od nowa z jeszcze większym sukcesem finansowym.
Polecamy także książki:
Złudzenia inwestora
Martin S. Fridson
50.90zł
|
Wizjonerzy, sceptycy, łowcy okazji... P
Derrick Niederman
47.40zł
|
Sekrety mistrzów inwestycji
Charles E. Babin, William J.Donovan
49.90zł
|
Skuteczny inwestor
O'Neil William J.
35.40zł
|
Osoby, które kupiły tę książkę kupiły także:
- Po pierwsze Złam wszelkie zasady Marcus Buckingham, Curt Coffman 53.90zł
- Zawód inwestor giełdowy - Psychologia rynków Elder Alexander 65.90zł