Oferta tygodnia

Ryzyko akcji notowanych na GPW

60.90
Księgarnia giełdowa Akumuluj24.pl Księgarnia giełdowa Akumuluj24.pl Księgarnia giełdowa Akumuluj24.pl
Opineo
Platnosci

Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna

W. Chan Kim, Renée Mauborgne

65.00
51.90
Towar chwilowo niedostępny
masz pytania?
Tytuł:
Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna
Autor:
W. Chan Kim, Renée Mauborgne
Wydawnictwo:
MT Biznes
Wydanie:
2005
Oprawa:
twarda
Stron:
336
ISBN:
83-88970-36-4

Strategia Błękitnego Oceanu. Jak stworzyć wolną przestrzeń rynkową i sprawić, by konkurencja stała się nieistotna - W. Chan Kim, Renée Mauborgne. Myślenie o sukcesie firmy w warunkach silnej konkurencji sprowadza się zwykle do szukania innowacji, które pozwolą wyrwać przeciwnikowi jak największy kawałek, ale wciąż tego samego terytorium. W. Chan Kim i Renée Mauborgne dowodzą, że strategie rozwoju przedsiębiorstw tworzone w odniesieniu do zachowań konkurencji nigdy nie przynoszą sukcesu. Twierdzą, że jedyną skuteczną metodą jest poszerzenie granic owego terytorium, tak by problem konkurencji stał się nieistotny. W Strategii Błękitnego Oceanu podważającej wszystko, o czym sądziliśmy, że jest naszą wiedzą na temat tego, co jest potrzebne do osiągnięcia strategicznego sukcesu. Firmy od dawna angażują się w otwarte konkurowanie w pogoni za trwałym, zyskownym wzrostem. Walczą o przewagę nad konkurencją, toczą boje o udział w rynku i starają się różnicować ofertę.

Jednak w dzisiejszych przepełnionych konkurentami branżach, wynikiem takiego konkurowania jest jedynie "czerwony ocean" rywali walczących o kurczącą się pulę zysków. W. Chan Kim i Renée Mauborgne twierdzą, że podczas, gdy większość firm konkuruje w takich czerwonych oceanach, strategia ta z niewielkim i coraz mniejszym prawdopodobieństwem może doprowadzić do zyskownego wzrostu w przyszłości.

Opierając się na badaniach 150 posunięć strategicznych obejmujących ponad stuletni okres i trzydzieści branż, Kim i Mauborgne twierdzą, że firmy, które osiągną wiodącą pozycję w przyszłości odniosą swój sukces nie dzięki zwycięstwu na konkurentami, lecz przez stworzenie "błękitnych oceanów" bezspornej przestrzeni rynkowej, będącej doskonałym środowiskiem dla wzrostu. Takie posunięcia strategiczne, określane mianem "innowacji wartości" - prowadzą do wielkich skoków wartości zarówno dla firm, jak i ich klientów, pozostawiając rywali w tyle i uwalniając nowy popyt.

O AUTORACH

W. Chan Kim jest profesorem Strategii i Zarządzania Międzynarodowego w The Boston Consulting Group Bruce D. Henderson Chair w INSEAD. Renée Mauborgne jest Członkiem Honorowym INSEAD i profesorem strategii i zarządzania.

 

(...) Strategia błękitnego oceanu należy obecnie do jednej z najciekawszych i najbardziej unikatowych teorii związanych z budowaniem i rozwojem strategii firmy. Jednocześnie jej stosowanie wymaga użycia odmiennych narzędzi i zmiany sposobu dotychczasowego postrzegania rynku i konkurencji. To z kolei wymaga od firm szerszego spojrzenia i umiejętności zarządzania zmianami. Kluczowa i wartościowa lektura dla każdego współczesnego managera.
DISPLAY POLAND 2/2006

 

Kilka miesięcy temu zastanawiałem się, czy znajdzie się w Polsce wydawca, który zaryzykuje publikację tego tytułu. I oto jest! Pasjonująca lektura, dla tych zwłaszcza czytelników, którzy w książkach szukają nie tyle rozwiązań swoich codziennych kłopotów, co raczej wizji przyszłości.
MANAGERMAGAZIN 1/06

 

Od lat firmy telekomunikacyjne zażarcie walczyły na konkurencyjnym rynku, nieznacznie obniżając ceny. I nagle dwóch Skandynawó wypuściło na rynek Skype'a, program, który umożliwia dużo tańsze rozmowy przez Internet. Niklas Zennström I Janus Friis nie musieli się martwić konkurencją, bo jej nie było, to oni ustalali nowe reguły gry. Znaleźli się w wolnej przestrzeni rynkowej, którą w książce "Strategia błękitnego oceanu" opisują W. Chan Kim i Renée Mauborgne. Twórcy Skype'a dokonali rewolucji, ale autorzy "Strategii..." przekonują, że do wypłynięcia z "czerwonego oceanu" konkurencji wcale nie jest to potrzebne.
WPROST, 29 stycznia 06

 

Strategia Błękitnego Oceanu to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się koncepcji zarządzania na świecie. Ta pasjonująca lektura łamie wiele kompromisów, które do tej pory były koniecznością biznesową oraz otwiera nowe horyzonty dla działalności Twojej firmy.
Gorąco polecam.
Tomasz Szczęsny, prezes Forum Rozwoju Menedżerskiego

 

Jako praktyk i doradca w zakresie zarządzania strategicznego w każdej nowej teorii szukam przede wszystkim skuteczności rozwiązań i narzędzi. Tym, co w Strategii Błękitnego Oceanu fascynuje mnie najbardziej, jest jej odkrywczość, połączona z prostotą i konkretnymi rozwiązaniami, do których autorzy doszli na podstawie wielu badań. Polecam ją śmiało tym przedsiębiorcom, którzy nie szukają wydumanych filozofii, a chcą wprowadzić nową jakość do myślenia o swoim biznesie.
Piotr Gryko, Senior Partner w firmie House of Skills

 

Ominąć "ociekający krwią konkurencji czerwony ocean" i wpłynąć na błękitny ocean możliwości sukcesów to marzenia małego i wielkiego biznesu od zawsze. Teoretycy ekonomii zazwyczaj uważają to za sztukę, o której można pisać recenzje po fakcie. Ta książka, będąca jedną z pierwszych publikacji na ten temat, to podręcznik komponowania biznesowych "Sonat księżycowych".
profesor Adam Noga, prorektor WSPiZ im. L. Koźmińskiego

 

"Koncentruj sie na szerokiej wizji, nie na liczbach". Ta książka zachęca do intelektualnej przygody, łamania stereotypów i uruchamiania wyobraźni o ciągle jeszcze nie odkrytych obszarach biznesu.
Marian Kaliński, Departament Sprzedaży Allianz Polska

 

Strategia Błękitnego Oceanu to coś więcej niż książka. Treści w niej przekazywane są mocnym bodźcem do kreatywnego myślenia, które w efekcie może doprowadzić do odnajdywania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań w firmie. Książka ta uczy patrzeć kompleksowo na rynek ze wszystkimi jego elementami, a przykłady konkretnych firm i konkretnych działań utwierdzają czytelnika, w tym ze myślenie wykraczające poza ramy obowiązujące w danej branży daje mierzalne wyniki finansowe dla wszystkich tj. klienta, firmy i otoczenia.
Polecam Strategię Błękitnego Oceanu jako lekturę obowiązkową tym wszystkim, którzy funkcjonując w biznesie mają pragnienie i odwagę odkrywać rynek od nowa z jeszcze większym sukcesem finansowym.
Andrzej Cichocki, Dyrektor Biura Sprzedaży Agencyjnej PZU Życie S.A.
 

Polecamy także książki:

Złudzenia inwestora Martin S. Fridson
50.90
Wizjonerzy, sceptycy, łowcy okazji... P Derrick Niederman
47.40
Sekrety mistrzów inwestycji Charles E. Babin, William J.Donovan
49.90
Skuteczny inwestor O'Neil William J.
35.40
 

Osoby, które kupiły tę książkę kupiły także:

 
Copyright © 2009-2012 Księgarnia giełdowa Akumuluj24.pl W ofercie książki o giełdzie i inwestowaniu: giełda, książki - podstawy inwestowania, spekulacje, psychologia giełdy, strategie inwestycyjne, podstawy inwestowania, analiza techniczna, analiza fundamentalna, akcje, obligacje, kontrakty terminowe i opcje, fundusze inwestycyjne, forex, rynki giełdowe, rynki finansowe, rynki terminowe. Wszystkich zaintersowwanych książkami o giełdzie i inwestowaniu zapraszamy do zakupów w naszej księgarni giełdowej.
Design by Pixelgarden.pl